Δημοσιεύματα στον Τύπο κάνουν λόγο για αλλαγές – σοκ που είναι πολύ πιθανό να δούμε στα Τέλη Κυκλοφορίας σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.
Σύμφωνα με τις πηγές, στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης βρίσκεται πακέτο προτάσεων για μια εντελώς νέα προσέγγιση στον τρόπο υπολογισμού των Τελών Κυκλοφορίας που, εφόσον υλοποιηθούν, θα έχουν σαν αποτέλεσμα τον πιο δίκαιο διαμοιρασμό.
Οι προτάσεις προβλέπουν
- Θέσπιση ανωτάτων ορίων Τελών Κυκλοφορίας
- Θέσπιση ημερήσιων ή εβδομαδιαίων τελών για ιδιοκτήτες που χρησιμοποιούν περιστασιακά το όχημά τους. Έτσι, θα είναι πιο δίκαιο για κάποιον που βγάζει το αυτοκίνητο από το γκαράζ του 1 εβδομάδα αλλά αναγκάζεται να πληρώσει για όλο τον χρόνο
- Μειώσεις σε ιδιοκτήτες ελαφρών οχημάτων σε περιοχές που δεν είναι πυκνοκατοικημένες
- Μεγάλη ανατροπή για τα επαγγελματικά οχήματα και κυρίως για τα φορτηγά που κάνουν διεθνείς μεταφορές. Ουσιαστικά καταργούνται τα τέλη και επιβάλλεται ένας ειδικός φόρος που θα υπολογίζεται ανάλογα με τα χιλιόμετρα, την περιβαλλοντική ρύπανση, τη ζημιά που μπορεί να προκαλεί στο οδόστρωμα. Η τιμολόγηση των οδικών μεταφορών θα πρέπει να βασίζεται στην απόσταση και, συγκεκριμένα, από το 2023 για βαρέα επαγγελματικά οχήματα άνω των 2.4 τόνων και από το 2027 για ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, φορτηγά και μικρά λεωφορεία.
Ο ΣΤΕΕΑΕ, ήδη από τον Ιανουάριο του 2016, είχε υποβάλλει πρόταση αναμόρφωσης των Τελών Κυκλόφορίας στο Υπουργείο Οικονομικών την οποία μπορείτε να δείτε εδώ